• Test panel 7.9 nov 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 162635 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Flyaway 20-11-2023

Mooi Racletteset voor 4 personen

Geschreven voor: Princess 162635

Wij zijn op zoek naar een nieuw Gourmet- of Raclettestel en zijn de gelukkigen die het gourmetstel Princess Pure 8 mogen testen. Het apparaat is mede door zijn design en het gebruik van bamboe een eyecatcher. Een groot voordeel vinden wij dat je 4 opties (grillsteen, grillplaat {ene zijde glad en de andere zijde geribbeld}, pannetje) hebt om je vlees, vis of andere producten te bereiden, dus er is een keuze voor ieders wil. Plek voor een ongebruikt pannetje hoort tot het verleden omdat deze in het onderste vak geparkeerd kunnen worden. Dat een heet pannetje nu niet meer op tafel geplaatst hoeft te worden hebben wij als zeer prettig ervaren. Helaas heeft het apparaat ook een paar kleine nadelen. De platen / steen worden niet echt heet waardoor het vlees niet direct dicht schroeit, het kleurt ook niet echt mooi bruin. Doordat de verwarmingsspiralen waaronder de pannetjes staan niet helemaal tot de hoeken doorlopen worden alleen de middelste vier pannetjes goed heet, de vier pannetjes aan de buitenkanten worden helaas maar voor de helft verwarmd. Zelfs bij de middelste pannetjes krijg je geen mooi bruin korstje bij het overbakken van kaas. De stroomkabel heeft een goede lengte zodat geen verlengsnoer meer nodig is. Het gourmetstel is makkelijk schoon te maken maar op de grillsteen blijf je vlekken/gebruikerssporen zien van gemarineerd vlees. Het is een fijn apparaat om te zien maar doordat maar 4 pannetjes goed gebruikt kunnen worden niet geschikt voor 8 personen tenzij je afwisselend de pannetjes in het midden zet. Wij zijn meestal maar met 4 personen en na het afwegen van de voor- en nadelen vinden wij het toch een geschikt gourmetstel voor een gezellig avondje gourmetten.

Pluspunten

• 4 opties - steen,grillplaat 2-zijdig,pannetje
  • makkelijk schoon te maken
  • parkeerdek voor ongebruikte pannetjes
  • lengte van de stroomkabel

Minpunten

• steen en grillplaat niet zo warm als verwacht
  • pannetjes in hoeken worden niet goed warm

a********@z******* 19-11-2023

Stevige Raclette

Geschreven voor: Princess 162635

Wij hebben deze raclette mogen testen. Bij het uitpakken valt meteen de robuuste uitvoering op.
De pannetjes zijn voorzien van een bamboo uiteinde. Deze kunnen dan ook niet smelten en werden bij onze test ook niet heet.

Er is ook bamboe gebruikt voor de raclette zelf. Dit oogt wel wat luxer.
De knop om de temperatuur in te stellen is niet in standen, hierdoor niet duidelijk of je nu aan of uit zet. Wij kregen niet echt een lagere temperatuur.

De raclette is uitgevoerd met twee grillplaten en een stenen plaat. De platen passen eenvoudig in de vaatwasser, zodat alles eenvoudig weer schoon is na gebruik.

De grillplaten zijn tweezijdig te gebruiken. De gladde kant om bijvoorbeeld een eitje te bakken. of flensjes. De andere ribbelkant meer voor vlees.

Ook handig in deze raclette is de onderste laag waar je als je pauzeert even het pannetje weg kan zetten. Niet onhandig ergens op tafel of balancerend op jouw bordrand.

Het vaste elektriciteitssnoer is ook langer dan gemiddeld volgens mij. Hierdoor hangt de stekker niet halverwege tafel en grond

Pluspunten

• Lang electriciteitssnoer
  • Parkeerdek voor pannetjes
  • Grillplaten eenvoudig in vaatwasser te reinigen

Minpunten

• Temperatuurinstelling niet met standen

Sandroide 18-11-2023

Niet de warmte die je verwacht van een steen

Geschreven voor: Princess 162635

Het stelletje ziet er leuk uit maar ik ben niet geheel tevreden over de tempratuur. Zowel op de steen als op de plaat heb ik het idee dat hij niet de gewenste tempratuur bereikt waardoor het best lang duurt om je vlees te bakken. Een biefstukje schroeit dus bijvoorbeeld ook niet aan en dat is wel jammer. Er staat dat je niet langer dan 30 min mag voorverwarmen omdat het anders te heet wordt, maar ik krijg de warmte er niet in, dus dat lijkt me ook sterk.
Hij ziet er wel mooi uit, leuke afwerking en de steen heeft wel wat. Genoeg pannetjes maar hier met 8 man tegelijk op gaan lijkt me niet erg handig.

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Niet warm genoeg

Snapplication 09-11-2023

Veelzijde mooi ontworpen gourmetstel

Geschreven voor: Princess 162635

Het strakke design van de Princess Raclette Pure 8 voegt een vleugje elegantie toe aan elke tafelsetting. Het grilloppervlak met antiaanbaklaag is niet alleen gemakkelijk schoon te maken, maar zorgt er ook voor dat mijn favoriete ingrediënten, van groenten tot kaas, tot in perfectie gebakken worden, zonder dat ze blijven plakken. Mocht er onverhoopt een kras komen in de bakplaat, dan is deze door zijn ingenieuze dubbelzijdig ontwerp ook aan de andere zijde te gebruiken. Een tweezijdige bakplaat! Wat een uitvinding.

Pluspunten

• Bakplaat dubbelzijdig
  • lekker licht
  • warmt snel op
  • mooi design

Minpunten

• spateltjes mogen wat zwaarder
  • onderste plaat ligt wat ver van de grill af.

m***********@g******** 08-11-2023

Prachtige uitstraling

Geschreven voor: Princess 162635

Ik heb de princess raclette pure 8 mogen testen.
En heb dit met veel plezier gedaan met mijn gezin.
Hij staat ten eerste prachtig op tafel door de bamboe behuizing . Hij is ook makkelijk even te verplaatsen, omdat de bamboe niet heet wordt. Je krijgt een steen en 2 platen er bij deze kan je gebruiken aan de geribbelde kant ( grillen) en aan de gladde kant. Olie of boter is niet meer nodig, omdat er een sterke anti aanbaklaag verwerkt zit in de hoogwaardige kwaliteit van de aluminium platen. Waardoor het ook een stuk gezonder wordt om vaker te gourmetten/grillen. Na gebruik, heb ik hem pas de volgende dag gereinigd ( je zou zeggen , oeps dat wordt niet meer schoon). Maar alleen met water en schone doek heb ik alles met gemak schoon kunnen krijgen!
Wat ik wel jammer vind, is dat niks in de vaatwasser mag. Wat deze set nou onderscheid van andere gourmet sets is dat je je pannetjes kan parkeren op de onderste dek, zodat je ze niet op tafel hoeft neer te zetten wat vlekken of schoeiplekken kan veroorzaken.
Ik ben kortom dik tevreden.

• Parkeer dek
  • Makkelijk te reinigen
  • Geen olie/boter meer nodig

Minpunten

• Kan niet in de vaatwasser

Nikita 08-11-2023

Mooie raclette set

Geschreven voor: Princess 162635

Voor een testpanel ben ik geselecteerd om deze raclette set te testen. Dit hebben we dan ook uitgebreid gedaan. De set is stijlvol afgewerkt met bamboe. Dit heeft verder geen functie maar staat wel mooi op tafel. Het leuke is dat je op meerdere manieren je voedsel kan bereiden: op de grillplaat, de bakplaat, op de steengrill of in één van de 8 pannetjes. De kinderen vonden het super leuk om hun eigen pannekoekjes in een pannetje te maken. Ik vond vooral de grillsteen echt een toevoeging. Goed te gebruiken voor zowel vlees, vis en groente.
De rechthoekige vorm is praktisch, zo kan iedereen aan tafel er gemakkelijk bij. Ook hebben we geen enekele keer de temperatuur bij hoeven te stellen, deze blijft heel steady. Groot voordeel is ook de anti-aanbaklaag van de grillplaten. Een klein minpuntje vind ik wel de kwaliteit van de pannetjes. De bamboe handvaten laten vrij gemakkelijk los. Maar al met al is dit een mooie raclette set waar je mee kan variëren.

Pluspunten

• Meerdere manieren van voedsel bereiden
  • Steengrill
  • Goede anti-aanbaklaag
  • Vaatwasser bestendig

Minpunten

• Sommige onderdelen zijn wat fragiel

Tessaflessa 07-11-2023

Fijn gourmetstel!

Geschreven voor: Princess 162635

Wij hebben dit gourmetstel van Princess nu enkele weken mogen testen. Wat me meteen opviel bij het uitpakken, was het mooie design. Het is een strak gourmetstel met mooie bamboe accenten. Bij dit stel wordt 1 steengrill plaat en 2 omkeerbaren bakplaten geleverd. Beide hebben één gladde kant en één grill kant. Op deze manier kan je de bovenplaat altijd samenstellen zoals je zelf wilt. Een goede toevoeging aan dit ontwerp is het “parkeerdek” voor de pannetjes die even niet in gebruik zijn. Normaal was het altijd de vraag waar we deze moesten laten, maar dit is hier een goede oplossing voor! Wel moet je opletten dat je het pannetje op de juiste plek zet als er wel iets zit! De gourmetset is snel opgewarmd en klaar voor gebruik. Een nadeel wat ik bij mijn huidige gourmetset ook ervaar is het warmteverschil tussen de verschillende plekken. De voorkant van het pannetje zit dichterbij de spiraal, waardoor bijvoorbeeld het ei daar al gaar is en omhoog komt, maar aan de achterkant nog niet. Dit is zeker iets om in de gaten te houden tijdens het gebruik! De steengrill verkleurd wel iets na gebruik, maar hij is wel goed te reinigen met een schuurspons. Ook de andere bakplaten zijn goed te reinigen, deze wel met de zachte kant van de spons. De pannetjes hebben een handgreep van bamboe, waardoor ze niet ondergedompeld mogen worden. Het liefst had ik pannetjes gehad die mee konden in de vaatwasser, maar nu moet je zelfs met een losse vaat “uitkijken” dat je alleen het pannetje zelf wast en dat de handgreep door blijft. Al met al hebben wij heerlijk gegeten met dit gourmetstel! Alles kwam er redelijk snel gaar vanaf, dus ik zou dit stel zeker aanraden!

• Bakt niet aan

Minpunten

• Mag niet in de vaatwasser

Nisjeography 07-11-2023

Steengrillfunctie is top

Geschreven voor: Princess 162635

Wij hebben deze de afgelopen weken mogen testen.

Het komt in een stevige doos. Van binnen is alles stevig ingepakt met vooral veel plastic. Dit bamboemodel ziet er vooral mooi uit en is licht van gewicht. Voor gebruik waren we even bang dat het niet stevig genoeg was, omdat het ook wiebelde. Echter na plaatsing van de platen stond het goed stevig.

Er zit zowel een steengrillplaat als 2 geribbelde/gladde platen. Dat heeft zo zijn voordeel om te kunnen variëren. Wij hadden nog nooit gebruik gemaakt van een steengrill en zijn daar positief over verrast. Voor vis en biefstuk is dat perfect bijvoorbeeld. Op de normale platen hoef je in principe geen olie te gebruiken. Voor de steengrill wordt het aangeraden om wat olie en zout te gebruiken, dus dat hebben wij gedaan. Bleef op geen van de platen vast plakken. De platen worden goed, snel warm als je de temperatuurregeling vol aanzet. Wij doen het echter altijd lekker rustig aan en op gemiddelde temperatuur bakte alles ook goed.

Je krijgt er uiteraard ook pannetjes bij en die hebben een wat langere steel dan we gewend zijn en dat blijkt uit de test ook erg handig! Het handvat wordt dus niet warm en dat is een verbetering. Je moet de pannetjes wel tactisch verplaatsen als je er veel gebruikt, want de buitenste plekken garen niet zo snel, omdat het verwarmingselement vooral in het midden gecentreerd is. Wij zijn ook helemaal weg van het parkeerdek. In het verleden moest je de pannetjes ergens veilig leggen, aangezien ze warm zijn en nu kun je ze meteen ter plekke laten afkoelen als je er even niks in doet.

Het schoonmaken is zoals altijd een klusje, aangezien je niks in de afwasmachine mag gooien. Het is wel erg makkelijk te reinigen, want het komt er allemaal zo vanaf. De steengrill is wel even extra opletten, want die moet helemaal afgekoeld zijn en die mag je ook nooit onder water leggen. In mijn opinie ook niet nodig, want je krijgt het zo schoon onder een straaltje lauwwarm water.

Qua formaat zou ik zeggen dat je met deze niet met meer dan 4 man wilt gebruiken, maar in principe kun je genoeg vlees en groente erop krijgen voor 8. Overigens zit er ook nog een lange kabel bij.

Pluspunten

• Steengrillplaat
  • Omkeerbare geribbelde/gladde platen
  • Parkeerdek
  • Lange kabel

Minpunten

• Max 4 personen
  • Pannetjes niet geheel gelijkmatig warm

Omi 07-11-2023

Fijn gourmestel

Geschreven voor: Princess 162635

Wij hebben dit gourmetstel mogen testen. Het viel ons op wat een mooi design het heeft. En bij het ingebruikname viel ons het lange snoer op, een groot voordeel! Na het aanzetten vonden wij het jammer dat je niet kon zien wat de werkelijke temperatuur is. De grill platen werden snel goed warm wat wel een voordeel is. De grilpannetjes vonden wij wel lang duren, vooral de kinderen hadden geen geduld voor de pannenkoekjes. Handig is dat je even ongebruikte pannetjes kan parkeren onderin het apparaat. En makkelijk schoon te maken, kortom een
Aanrader.

Pluspunten

• Stabiel
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Niet voor 8 personen
  • Geen temperatuurindicatie

M*****@l****** 04-11-2023

Aan te bevelen voor gebruik met max 4 personen

Geschreven voor: Princess 162635

Bij het uitpakken van de set viel me op hoeveel verpakkingsmateriaal er is gebruikt, zelfs elk pannetje zat in een aparte plastic verpakking! Daarnaast zaten er vervormingen in de metalen plaat onder het verwarmingselement, als of er iets onder is blijven hangen. Ook de plakbandjes waarmee de pannetjes (in plastic) vast zaten lieten hun sporen achter. Lijkt erg goedkoop materiaal wat al in de doos is verbogen.
De steen wordt er traag heet, de metalen plaat gaat een stuk sneller! Ik denk dat wij alleen nog maar de metalen platen gaan gebruiken, de meerwaarde van de steen werd hier niet ervaren.
De pannetjes hebben een fijn lang handvat, maar de inhoud van de buitenste pannetjes wordt er langzaam gaar. Beetje husselen tijdens het 'koken' is nodig.

Pluspunten

• Metalen platen zijn snel heet
  • Metalen platen aan 2 zijden te gebruiken
  • Lange handvaten aan de pannetjes
  • Groen lampje rond thermostaat knop
  • Redelijk lange kabel

Minpunten

• Pannetjes plaat is al verbogen voor gebruk
  • Steen wordt heel erg langzaam heet
  • Te klein voor 8 personen

simonehol94@gmail.com 02-11-2023

Goed apparaat met mooi design

Geschreven voor: Princess 162635

Wij hebben dit product mogen testen. Het design van het product is super mooi! Er zittten 8 pannetjes bij, 2 plaatjes en een steen. De plaatjes hebben 2 verschillende kanten, een platte kant en een ribbelige kant. Wij hebben het allemaal getest en de plaatjes vonden wij het fijnst. De steen duurt wat langer voor het klaar is. Wat wij wel merkte is dat het verwarmingselement niet aan de linkse en rechtse kant zit. Dus als je iets bakte , moest je het wel en beetje naar de binnenkant leggen. Verder hebben wij het met 4 man gedaan en lagen de platen als snel vol. Ik weet niet of je genoeg ruimte hebt voor 8 personen. We deden groente in het de bakjes en dat ging goed. Als je de bakjes niet gebruikte kon je ze onderop neerzetten en stonden ze niet in de weg. Het is zeker een mooi en goed product, wel jammer van het verwarmingselement.

• Verschillende bakplaatjes

Minpunten

• Verwarmingselement niet overal gelijk verdeeld

bibi2622 01-11-2023

Stijlvolle raclette met bamboe details.

Geschreven voor: Princess 162635

Wij hebben deze Princess Raclette Pure 8 mogen testen. Deze raclette is heel mooi om te zien. Vooral de bamboe details maakt het dat het er heel stijlvol uitziet. Er zitten 2 omkeerbare grill plaatjes bij die je dus aan twee kanten kunt gebruiken, een gladde kant en een grill kant. Leuk dat je de keuze hebt daarin. Je kunt 1 grill plaatje vervangen door de steengril plaat die er ook bij zit. Er zijn dus 3 meegeleverde platen, 1 van steen en 2 van metaal. Je kunt dan zelf kiezen welke 2 je naast elkaar legt.Wij hebben twee verschillende helften gebruikt. Alles werd goed gaar en spetterde ook bijna niet. Wat op de metalen kant lag was wel wat eerder gaar dan op de steen kant. Ook zitten er 8 pannetjes en 8 spatels bij. De warmte kun je regelen met een draaiknop aan de zijkant. In het middelste gedeelte kun je bijvoorbeeld groente doen. Op de onderste kun je de pannetjes neerzetten als je ze even niet gebruikt of aan het einde om af te koelen. Wij raden deze raclette aan om het gebruiksgemak en het design!

Pluspunten

• Leuk steengrillen en racletten tegelijk

s************@g******** 01-11-2023

Optisch mooi

Geschreven voor: Princess 162635

Ik heb dit apparaat mogen testen en het eerzte wat opviel was hoe zwaar de doos was. Bij uitpakken echt enorm veel plastic verpakking , dus dat mag wel minder. Het is een mooi product. Ziet er leuk uit. Dan aangezet en opgewarmd. Kwam er al snel achter dat het verwarmingselement niet helemaal gelijk verwarmd boven de pannentjes. Bovenste bakplaat werkt wel uitstekend.

b***************@g******** 30-10-2023

Avondje raclette in sfeer

Geschreven voor: Princess 162635

Ik vind het design met de bamboe heel erg mooi. Het is een compact apparaat met vele mogelijkheden, dankzij de extra bakplaat die erbij zit. Het is superfijn dat er een extra plek is voor de pannetjes die je niet gebruikt, slingeren ze ook niet op de tafel. Het is even wennen, hoe heet je het apparaat moet zetten, maar het indicatielampje is wel heel fijn en erg mooi ook.
Het schoonmaken van de bakplaat en de pannetjes gaat erg gemakkelijk, jammer dat jeze niet mag onderdompelen. Maar met een natte doek/spons gaat het ook goed. De stenen plaat is moeilijker schoon te maken en mag ook niet ondergedompeld worden. Er blijven dan ook verkleuringen achter op de steen, maar ik denk dat ook niet anders kan met een natuurproduct. Conclusie heel mooi product en heel fijn in het gebruik met vele mogelijkheden.

Pluspunten

• Extra ruimte voor af koelende pannetjes
  • Extra bakplaat

Minpunten

• Moeilijk schoonmaken stenen bakplaat